Ofte stilte spørsmål

-Hva er forskjellen på å benytte seg av en nettbasert interiørdesigner og tradisjonell interiørdesigner?

En nettbasert interiørtjeneste er et enkelt virtuelt designkonsept. Det betyr at all design og kommunikasjon foregår over nett. Kommunikasjon foregår hovedsakelig på mail, og du mottar designet per epost. En tradisjonell interiørdesigner vil komme hjem til deg på befaring, mens ved e-design sender du bilder, mål og ønsker til designer. Designeren dedikerer da tiden sin til research og å designe forslag som passer deg, ikke befaring, kjøring, eller prosjektorganisering av håndverkere osv. Det vil si færre timer, og dermed rimeligere for deg. Du utfører derfor jobben selv, eller hyrer inn håndverkere. Du handler selv inn foreslåtte møbler, lamper, dekor osv på egenhånd. MEN nå vet du akkuratt hva du skal ha, hvor du kan få tak i det, og hvor du skal plassere det. Du får altså en interiørplan å følge for å oppnå ønsket resultat og ordner det fysiske selv.

-Hva blir designeren sin jobb og hva blir min jobb?

Designeren lager en interiørplan, det vil gi kunden en oppskrift å gå etter, slik at kunden selv kan gjøre det fysiske arbeidet (eventuelt leie inn håndverkere),  shoppingen og dekoreringen. Når en kunde leier en designer så er det som oftest selve interiør designet man ønsker hjelp til, og det er akkurat det man får med Boligterapi.

-Hvor lang tid tar det før jeg mottar designet?

Tidsperspektivet vil variere etter hvilke interiørpakke man velger, hvilket rom som skal utføres og hvilke utfordringer rommet har. Når du har svart på spørreskjemaet vil designeren ha en bedre forståelse av hvor mye tid som blir nødvendig og kan da sende kunden beregnet leveringstid.

-Hva om jeg ikke liker designet jeg blir tilsendt?

Boligterapi vil følge spørreskjemaet som du svarer på veldig grundig og vil gjøre sitt beste for å lage et design som passer akkurat deg! Men skulle det ikke bli helt som du hadde ønsket eller kanskje du helst ville hatt en annen sofa. Fortvil ikke, vi har en mulighet til. Om det er noe du ikke er fornøyd med og ønsker å forandre, justerer vi forslaget. Det er da viktig at du gir tilbakemelding innen to uker, på hva du ikke liker og ønsker å forandre. Boligterapi vil da justere forslaget ditt, uten ekstra kostnader. Målet er jo at du skal bli superfornøyd med designet ditt!

Videre konsultasjon etter dette vil bli belastet med en timepris på 600,-.

-Hvordan betaler jeg?

Når du bestiller interiørhjelp, (enten gjennom e-post eller automatisk ved innsendt spørreskjema) mottar du en faktura per e-post. Du kan også betale gjennom vipps ved å gå inn på Vipps App. Trykk deretter ´Betal´,  skriv inn Boligterapi sitt vippsnr: 137 615,  og trykke inn riktig beløp.

 

-Hva er fordelen med e-design?

E-design er tilgjengelig, enkelt og rimelig!

Når en benytter seg av en e-designer foregår alt virtuelt. Det betyr at når du bestiller en interiørpakke tar du mål, bilder og beskriver hva du ønsker for prosjektet, og sender det til designer. Kommunikasjon foregår gjennom e-post korrespondanse og en trenger da ikke å avtale møter eller befaring. E-design er derfor tilgjengelig i hele landet.

E-design er et rimeligere alternativ til tradisjonell interiørdesigner da designer hovedsakelig bruker tiden på research og å skape et flott design til kunden, som kunden selv utfører eller hyrer håndverkere til å gjennomføre prosjektet.

Du utfører arbeidet når du ønsker. Har man planer om å pusse opp et rom i fremtiden , kan det være både motiverende og spennende å ha designplanene klar. Når tiden er inne for oppussing har dere da et bilde av møbler, lamper, tapeter o.l. dere ønsker å bestille.